To vše uvařeno pod dohledem zkušených šéfkuchařů a zabaleno v jedné tašce, kterou vám kurýr doveze domů? Právě na takovou nabídku láká Wevar, letošní novinka gastro skupiny Together.
„Loni jsem tvrdil, že služba je služba a ta se má odehrát v restauraci. Evidentně jsem se těžce pletl. Kdo pochopil, že gastronomie se změní navždycky, vyhrává,“ komentuje nový projekt spolumajitel skupiny David Petřík.
Together před krizí ve svých sedmi podnicích a přidruženém cateringu protočila na tržbách ročně 500 milionů korun. Nově teď rozjeli takzvanou cloudovou kuchyni.
Objem poledních nabídek, které dnes zavážíme z jednotlivých podniků přes providery, neklesá – a do budoucna spíš posílí,“ vysvětluje Petřík, proč se v rámci sítě rozhodli vstoupit do dlouho zapovězeného onlinu a zprostředkovat zážitek ze svých podniků i touto cestou.
„Další segment s velkou perspektivou je zdravé stravování formou krabiček a pak různé party a rodinné sešlosti, kdy lidi uvítají sety jídel z oblíbené restaurace, kde můžou ochutnat od všeho něco,“ konstatuje Petřík.
Aby v běžném provozu nepřetěžovali kuchyně jednotlivých restaurací, zprovoznili zmíněnou cloudovou kuchyni s vlastním týmem, který musí zvládnout pokrýt kulinářské rozpětí skupiny od knedlíku až po kung pao. Na kvalitu pak dohlížejí šéfkuchaři jednotlivých podniků.
Zatím do zázemí a platformy investovali jednotky milionů korun, počítají však i s vybudováním vlastní logistiky, což náklady posune hned o řád výš.
Zatím provoz testují a ladí – a v rámci toho zatím dotují –, ale Petřík míní, že do budoucna by mohl pokrývat slušných patnáct procent obratu Together, s maržovostí zhruba o pět procent vyšší než u restauračního provozu. A to se v současné situaci počítá.
„Obraty se sice vrátily na předpandemickou úroveň, ale rostou taky náklady u energií či surovin, takže výtěžnost podniků je mnohem nižší,“ popisuje Petřík realitu, překreslující pravidla jeho byznysu. „Pokud bychom měli přenést vyšší náklady na zákazníka, museli bychom skokově zdražit o deset až patnáct procent a to je v tuto chvíli neúnosné,“ vypočítává.
Za týden v Praze spustí nový koncept s lapidárním názvem Brambory. „Chceme představovat méně známé odrůdy, které zrovna nakoupíme na burze,“ říká Petřík.
ZDROJ: https://forbes.cz/mraky-dobrot-together-oteviraji-novy-podnik-a-zkousi-cloudovou-kuchyn/
Categories: Cukrář Skála, Wevar
Tags: David Petřík, Lukáš Skála